خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

چهارشنبه ، ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

ارسال رایگان آگهی

تحلیل غضروف زانو با تزریق استروئیدی

کد خبر: 8073 تعداد بازدید: 818

تزریق استروئیدی می تواند سبب بدتر شدن درد زانو شود. تحقیق جدیدی نشان می دهد که تزریق استروئیدی می تواند سبب تحلیل غضروف زانو شود. در ادامه، با از همه ...

تحلیل غضروف زانو با تزریق استروئیدی

تزریق استروئیدی می تواند سبب بدتر شدن درد زانو شود. تحقیق جدیدی نشان می دهد که تزریق استروئیدی می تواند سبب تحلیل غضروف زانو شود. در ادامه، با از همه چی همراه باشید.

افراد مسنی که به خاطر آرتروز تزریق استروئیدی دارند هشدار داده شده است که ممکن است این عمل شرایط را بدتر نیز بکند.

تخمین زده شده است که حدود ۴٫۷ میلیون نفر افراد بالای ۴۵ سال در بریتانیا مشکل زانو دارند، درد شدیدی که باعث تشویق افراد به استفاده از تزریق استروئیدی می شود.

تحقیق محققان آمریکایی نشان می دهد که تزریق مکرر می تواند خطر جایگزینی زانو را افزایش دهد.

یافته های تحقیق نشان می دهد استفاده ی مکرر از تزریق استروئیدی به مدت بیش از دو سال می تواند سبب افزایش دو برابری میزان از دست رفتن غضروف شود (سبب ایجاد آرتروز) که این امر سبب بدتر شدن وضعیت زانو در اینگونه افراد می شود.

نویسنده ی ارشد تحقیق، دکتر تیموتی مک آلیندون، از مرکز پزشکی بوستون در آمریکا گفت: “این احتمال وجود دارد که استروئید جلوی سلول های مهم را از تنظیم غضروف در حال ساخته شدن و تخریب شدن بگیرد. افرادی که به طور منظم هر سه ماه یک بار تزریق می کنند، متوجه خواهند شد که دیگر تزریق استروئید جواب نمی دهد.”

او اضافه کرد: “این تزریق ممکن است خطر جایگزینی زانو را در دراز مدت افزایش دهد، با تحلیل غضروف زانو در افراد که در نهایت سبب افزایش درد در آن ها خواهد شد.”

دکتر تیموتی مک آلیندون می گوید: “توصیه ی من این است که افراد سعی کنند از طریق تمرینات ورزشی و رژیم غذایی اینگونه دردها را کاهش دهند و این گونه تزریق ها را فقط به ندرت انجام دهند.”

هنگامی که ۱۴۰ بیمار هر سه ماه یک بار و به مدت دو سال تزریق استروئیدی انجام داده بودند، درد زانوی آن ها تقریبا شبیه افرادی بود که از دارونما استفاده کرده بودند.

منبع: میل آنلاین

ارسال نظر